Predă abilitățile în reciprocitate
- Posted by Alina Vlad
- Categories Comunicare
- Date 20/01/2022
În intervenția ABA structurată….
… lucrezi cu copilul 6-10-20 de ore într-o cameră, pe abilități cognitive: identificare de obiecte, culori, potriviri, sortări, lucruri care nu întotdeauna îi fac plăcere și care nu respectă ordinea în care abilitățile apar la copilul neurotipic.
… atunci când este concentrat pe sarcinile de la masa de lucru și reacționează prompt la recompensele oferite, te uimește. Dar când situațiile ies din rutina obișnuită, pare că se blochează și devine reticent.
Dar tu ai pornit pe o cale mai bună
… începi să-l înveți precursorii abilităților sociale și cognitive mai avansate: atenția împărtășită, abilități de joacă și imitație.
Te dedici să inserezi abilitățile de comunicare în activitățile zilnice și transformi fiecare joc într-un laborator viu de învățare, unde dialogul și interacțiunea curg de la sine. Îl menții implicat în activități și ajungi la minim 25 de ore săptămânal, ceea ce se știe că îmbunătățește adaptarea la grădiniță.
Rămâi vigilentă la modul în care își fructifică cunoștințele, fie că explorează jucăriile pe cont propriu, în tandem sau în cadrul unui grup de copii.
Pregătești terenul pentru dezvoltarea vorbirii și încurajezi comunicarea prin gesturi, expresii faciale, vocalizări și acțiuni în cadrul interacțiunii sociale. Aceste abilități de comunicare socială se dezvoltă cel mai bine în contextul interacțiunii cu tine. Copilul va învăța să te urmărească, să-ți comunice spontan dorințele și să împărtășească cu tine bucuria și succesul său.
Reține
- Comunicarea începe înainte de cuvinte.
- Copilul învață să comunice spontan cel mai bine în interacțiunea cu părintele.
- Poți să folosești schimbul de ture pentru a pune bazele conversației.
Tag:Invatare